fredag 7 augusti 2015

Brighton

Så förra torsdagen satte jag på mig partynaglarna, packade mitt pickpack och tre timmar senare dricker jag vin i Brighton.

Möter upp mannen i keps, vilket är min favoritman, köper fish and chips och stannar i denna Engelska idyll i cirkus fyra dagar.

Här bor vi!

I Brighton var det extremt varmt vilket resulterade i detta:


Det vill säga, mycket strandhäng, solkräm och kall dryck så som denna americano med lite is i?


Brighton överlag är som ett dockhus till stad, Så många gator att gå på och så mycket ställen att fika på (!!)


Och sedan var det Pride! Vilket gav mig en ursäkt att ha favvofrukosten alla kategorier.


Vi fixade oss med mycket glitter och fick denna skylt av några vi inte kände? Vi tog i alla fall på oss ansvaret av att skapa lite dålig stämning denna glädjens dag.


Sedan var vi utmattade och hängde på festivalomådet vilket verkligen är en festival. Så sjukt.
Gaylivet och gaykulturen i Brighton är helt extremt stort och går ej att beskriva Prideområdet eller utelivet dessa kvällar. Har aldrig i mitt liv sett så mycket människor.
Vi var i extas.

Söndag kväll packade vi alla mat- och dryckesrester och åkte ut till stranden.  Badade nakna med klubbmusiken i bakgrunden och ett svagt ljus från blinkande nöjesfält på piren ut över havet. Hade en utomkroppslig upplevelse om hur vackert livet var och sen tog vi en taxi hem.
På måndagen åkte vi till London och det får bli ett annat inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar